Najlepsze ćwiczenia w trakcie odchudzania

Wiadomo nie od dziś, że najlepszym i najzdrowszym sposobem na utratę wagi jest ruch. Powstaje pytanie czy każdy ruch wpływa na odchudzanie i w jakim wymiarze? Najpierw należy umiejętnie rozróżnić ćwiczenia aerobowe i anaerobowe. Te pierwsze ćwiczenia to takie, przy których mięśnie tworzą energię przy wykorzystaniu procesów tlenowych (aerobowych).

odchudzanieMożna te ćwiczenia scharakteryzować jako długotrwałe jednostajne ćwiczenia, zazwyczaj angażujące duże grupy mięśni. Można je wykonywać bez przerwy przez 20 minut, 30 a nawet 60 minut. Podczas tych ćwiczeń serce pracuje równomiernie, pompując do mięśni bogatą w tlen krew. Najpierw mięśnie spalają swoje podręczne źródło energii, czyli glikogen, potem sięgają po kolejne, czyli zmagazynowane w organizmie tłuszcze.
Dlatego też należy zapamiętać, że ćwiczenia aerobowe wspomagają proces spalania tłuszczy. Tymczasem ćwiczenia anaerobowe to typ ćwiczeń, przy których mięśnie produkują energię w procesach beztlenowych (anaerobowych) i są to typowe ćwiczenia na rozwój konkretnych mięśni, a więc brzuszki, pompki, podnoszenie ciężarów. Podczas ćwiczeń anaerobowych dochodzi do spalania cukrów zgromadzonych w organizmie, gdyż przy ich spalaniu organizm nie potrzebuje dostaw tlenu. Wniosek jest taki, że ćwiczenia anaerobowe powodują rozwój mięśni, ale w trakcie ich wykonywania tłuszcz pozostaje nie tknięty.
Dlatego też jeżeli naszym celem jest utrata wagi należy ćwiczyć aerobowo, gdyż po ok. 20 minutach organizm rozpocznie spalanie tłuszczy i odchudzanie gwarantowane. Najlepsze dla odchudzania są ćwiczenia aerobowe, czyli takie ćwiczenia, które można wykonywać przez 30-40 lub więcej minut(jazda na rowerze, bieganie). Jednakże ćwiczyć anaerobowo też musimy.

Przyczynami tego są dwa fakty. Po pierwsze w trakcie odchudzania organizm „zjada” mięśnie, czemu mają zapobiegać ćwiczenia anaerobowe(powodują wzrost masy mięśniowej lub utrzymanie jej na niezmienionym poziomie). Po drugie im większe mięśnie, tym większe spalanie kalorii. Podstawową zasadą przy odchudzaniu jest zmuszenie ciała do niewielkiego, ale za to długotrwałego wysiłku.